Eğitim Bilimlerinde Kavramlar 23

Ayırt Etme: Eğer bir edimsel davranış belirli bir ortamda bir uyarıcı durumda pekiştirilir, ancak başka bir uyarıcı du-rumda pekiştirilmezse, bu yaşantıdan sonra organizma, yalnızca pekiştireç aldığı durumda edimsel davranışı ortaya koyacak, pekiştireç almadığı uyarıcının bulunduğu durumda ise söz konusu davranışı göstermeyecektir.  Örnek: Bir öğrenci belirli bir derste gayet uslu uslu otururken, diğer derslerde haylazlık yapabilir. Bu durumda öğrenci o dersin Öğretmenini diğer derslerin öğretmeninden ayırt edecektir.

Tepki kurulumu: Organizmanın kendisinde var olmayan bilgi ya da şemalarının yerine yeni çözüm yolları üretmeye çalışmasıdır. (örnek: Bir kapıyı açamayan hırsız, bilmediği farklı yolları deneyebilir.)

Algısal set oluşturma: Karşılaştığı uyarıcıyı kişide var olan ön bilgilere göre değerlendirme. (örnek: Bu kişi dindardır, hak yemez. Dersleri hep 100 olan çocuk hırsızlık yapmaz.)

Otomatik Kodlama: Kompleks bir davranışı gerektiren becerileri aynı anda yapma becerisi. (örnek: Bir kişi, otomobil kullanırken aynı anda sigara içip, çarkı dinleyip, cep telefonuyla konuşabilir.)



Post a Comment

Daha yeni Daha eski