Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğretim Yöntem ve Teknikleri  konu başlıkları. Gitmek istediğiniz konu başlığına tıklayarak içeriğe ulaşabilirsiniz.



ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ İNDEXİ


Bölüm 1: Öğretim İlkeleri

  • Öğrenciye/Çocuğa Görelik (Düzeye Uygunluk) 
  • Etkin Katılım – Aktivite (Aktiflik) 
  • Yaşama Yakınlık (Hayatilik) 
  • Somuttan Soyuta 
  • Bilinenden Bilinmeyene 
  • Güncellik (Aktüalite) 
  • Yakından Uzağa 
  • Ekonomiklik (Tasarruf) 
  • Açıklık (Ayanilik) 
  • Bütünlük 
  • Sosyallik (Otoriteye İtaat ve Özgürlük) 
  • Bilgi ve Becerinin Güvence Altına Alınması 
  • Tümdengelim 
  • Transfer 
  • Basitten Karmaşığa (Kolaydan Zora)

Bölüm 2: Öğretim Modelleri ve Kuramları

Bölüm 3: Öğretim Stratejileri

  • Sunuş (Alış) Stratejisi - Asubel 
  • Buluş (Keşfetme) Stratejisi - Bruner 
  • Araştırma – İnceleme Stratejisi - Dewey

Bölüm 4: Öğretim Yöntemleri

  • Anlatım 
  • Tartışma
  • Örnek Olay 
  • Gösterip Yaptırma 
  • Problem Çözme 
  • Proje 
  • Bireysel Çalışma

Bölüm 5: Öğretim Teknikleri

  • Grupla Öğretim Teknikleri 
  • Anlatım Teknikleri
  • Tartışma Teknikleri
  • Aktif Öğrenme Teknikleri
  • Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri
  • Bireysel Öğretim Teknikleri

Bölüm 6: Sınıf Yönetimi

  • Sınıf Yönetiminin Özellikleri 
  • Sınıf Yönetiminin Amaçları 
  • Sınıf Yönetiminde Zaman Kavramı 
  • Sınıf Yönetiminin Boyutları 
  • Sınıf Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar 
  • Sınıf Yönetim Modelleri Öğretmen Nitelikleri

Bölüm 3: Öğretim Araç ve Gereçleri

  • Genel Tanımlar
  • Araç ve Gereçlerin Türleri
  • Öğretim Araçları İle Desteklenen Bir Dersin Yararları
  • Araç-Gereçlerin Öğrenme Sürecindeki Önemi




Eğitimle İlgili Temel Kavramlar, Öğretim İlkeleri ve Öğretim Stratejileri,  Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları (Modelleri-Kuramları),  Öğretim Yöntemleri,  Öğretim Teknikleri,  Kavram Öğretimi,  Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Stilleri ve Üst Düzey Zihinsel Beceriler

KAYNAKLAR:
1-http://oguzcetin.gen.tr/

Post a Comment

Daha yeni Daha eski