Okulda Öğrenme Modeli carroll

Carroll “ 1963 yılında “Okul Öğrenimine İlişkin Bir Model” başlıklı makalesinde her öğrenciye gereksinim duyduğu ek zaman olanağı verildiğinde tüm öğrencilerin belirlenen öğrenme düzeyine ulaşabileceğini savunmuştur.

Carroll’a göre her öğrenci aynı düzeyde öğrenebilir fakat hızlı ve yavaş öğrenen öğrenciler vardır. Öğrenmede belirleyici olan değişken zamandır. Carroll’un “Okulda öğrenme modeli”

Bloom’un “Tam öğrenme modeli” ve Slavin’in “Etkili öğrenme modeli”ne esin kaynağı olmuştur. Kaliteli öğretim, yetenek, fırsat ve sebat önemli değişkenleridir

Okulda öğrenme modelinin 5 öğesi

1)Yetenek: Öğrenilecek bir malzemenin tam öğrenilmesi için, öğrenen kişinin ihtiyaç duyduğu zaman miktarı olarak tanımlamaktadır.

2) Öğretimin kalitesi: Öğretimin kalitesini, sununun, açıklamanın ve öğrenilecek içeriğin düzenlenmesinin, öğretimin verildiği öğrenci grubu için en uygun duruma yaklaşma derecesi olarak tanımlar.

3) Öğretimi Anlama Yeteneği: Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kast edilmektedir.Herhangi bir konunun anlaşılması için ana temel teşkil eden konular önceden verilmelidir.

Öğrencilerin anlama yetenekleri açısından farklılıklarının öğrenme düzeylerine olumsuz etkilerini gidermek için 2-3 kişiden oluşan grup çalışması, tutor yardımı, destekleyici nitelikte alternatif ders kitapları, öğretimde görsel öğelerin kullanımının arttırılması ve bireysel öğretim programlarından yararlanmak gerekir.

4) Sebat: Carroll sebatı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır.

5) Öğrenmeye verilen süre: Okulda derslerin öğretimine ayrılan süre tüm grup içindir ve sabit bir süredir. Bu süre bazı öğrenciler için az bazıları için fazla gelebilir.

Bu içerik Öğretim Yöntem ve Tekniklerinden olan okulda öğrenme modeli hakkındadır.


Post a Comment

Daha yeni Daha eski