Proje Tabanlı Öğrenme

Proje Tabanlı Öğrenme Modeli, eğitim programlarının birbirinden bağımsız küçük bilgiler yığını olarak öğretilmesine karşı geliştirilmiş ve çağdaş ülkelerde uygulanmakta olan bir öğretim ve öğrenim modelidir.

Bu model bir ya da daha fazla alanın temel kavramları ve prensipleri üzerine odaklıdır ve bir ders senaryosu içinde mümkünse birden fazla dersin öğrenme hedeflerini kapsar.

Öğretmenlerin, öğrencilerin gerçek hayat ʻkonularınıʼ derinlemesine ʻöğrenmelerineʼ destek olacak öğretim stratejilerini yönettikleri öğrenme ortamıdır.

Proje Tabanlı Öğrenme Modeli

  • Öğretimde birbirinden bağımsız bilgiler yığınına karşı geliştirilmiş! 
  • Aynı ders içinde bir ya da daha fazla alanın temel kavramları ve prensiplerine odaklanılan 
  • Ders senaryosu içinde mümkünse birden fazla dersin öğrenme hedeflerini kapsayan.. bir öğrenim modelidir.

Proje Tabanlı Öğrenme modelinde..

Öğretmen: Yardımcı ve yönlendiricidir, öğrenme ortamını tasarlar
Öğrenci: Özerk ve kurgulayıcıdır, kendi kendine öğrenir.
Her senaryonun sonunda Gerçekçi ve öğrenci tarafından geliştirilmiş bir çözüm ya da ürün ortaya çıkar.

Modelin ana ögeleri

  • Problem/senaryo ya da örnek vakʼa 
  • Öğrenci merkezli öğrenme 
  • Küçük gruplarda birlikte öğrenme 
  • Hem bireysel hem ekip çalışması 
  • Düşünme, problem çözme, yaratıcılık, bilgiye erişim, işleme, yeniden harmanlama, sorgulama, uzlaşma BECERİLERİ

Proje tabanlı öğretim yönteminin yararları;

  • Öğrencilerin, yaparak, yaşayarak öğrenmelerine olanak sağlar. 
  • Öğrencilere bağımsız düşünme ve eleştirel düşünme alışkanlığı kazandırır. 
  • Öğrencilerin problem çözme yeteneği kazanmalarını sağlar. 
  • Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlar. 
  • Öğrencilerin kendi kendine ve grupla birlikte çalışmasına olanak verir.

Sınırlılıkları;

  • Öğrencilerin bilimsel çalışma yöntemi hakkında ön bilgilerinin olması gerekir. 
  • Proje çalışmaları çok uzun zaman alabilir. 
  • Öğretmenin iyi bir planlama ve yönlendirme yapması gerekir. 
  • Bazı projeler pahalı araç-gereç ve materyal gerektirebilir.

Öğretim uygulanmasında izlenecek aşamalar;

  • Konuya uygun olarak proje konularının belirlenmesi, 
  • Öğrencilere bireysel yada grup olarak konuların dağıtılması, 
  • Proje hazırlarken izlenecek aşamaların belirtilmesi, 
  • öğrencilerin proje çalışmasına başlaması, 
  • yapılan çalışmalar ve karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenin yardımcı olması, 
  • gerekli olan araç-gereçleri sağlaması, 
  • yapılan çalışmaların öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi.

Geleneksel öğretimle karşılaştırıldığında



Öğretim Yöntem ve Teknikleri dersinin alt başlığı olan Proje Tabanlı öğrenme burada bitmiştir. Diğer konulara Öğretim Yöntem ve Teknikleri başlığı altından ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar:
1- http://oguzcetin.gen.tr/
2- https://irmakicinkaynak.files.wordpress.com/2012/03/proje_tabanli_ogrenme_modeli.pdf

Post a Comment

Daha yeni Daha eski